dom koperta mapa
Konwektor Galicja - strona główna
druk

Silniki w wykonaniu okrętowym (morskim) są odmianą podstawowej serii silników, a różnice między nimi wynikają z postanowień właściwych norm i przepisów. Dotyczą one w szczególności: ochrony przed narażeniami środowiska morskiego, określenia parametrów znamionowych dla typowych (dla tych silników) warunków zasilania i innych.
Silniki morskie opisane w tej karcie przeznaczone są do pracy ciągłej S1 w temperaturze otoczenia nie przekraczającej +50 [°C].
Użebrowany kadłub dla wielkości mechanicznej od 90 do 112 wykonany jest z aluminium o niskiej zawartości miedzi, a dla wielkości mechanicznej od 132 do 180 z żeliwa. Tarcze łożyskowe dla wszystkich wielkości wykonane są z żeliwa.
Stojan uzwojony jest drutem miedzianym w emalii.
Elementy układu izolacyjnego odpowiadają klasie izolacji F. Klatka wirnika odlana jest z aluminium. Wirnik, wraz z połową wpustu na końcach wału, jest dynamicznie wyważony i osadzony w tarczach łożyskowych na dwóch łożyskach kulkowych.
Skrzynka zaciskowa posiada dwa otwory wlotowe (w tym jeden normalnie zaślepiony) z dławnicą dostosowaną do podłączenia silnika kablem opancerzonym.
W czasie pracy silnik jest chłodzony powietrzem przez przewietrznik osadzony pod osłoną na wale od strony przeciwnapędowej.
Silnik jest zaopatrzony w oznaczony zacisk uziemiający (na kadłubie) i zacisk zerujący (w skrzynce).
Stopień ochrony                                     
Oznaczenie stopni ochrony obudowy silników odpowiada PN-EN 60034-5:2004 {EN 60034-5:2001}. Silniki morskie (wyróżnik „mS”) posiadają obudowę o stopniu ochrony IP55.
Forma wykonania
Oznaczenie silnika ze względu na formę wykonania.
Oznaczenie formy wykonania silnika odpowiada PN-EN 60034-7:2005 {EN 60034-7:1993}. Konstrukcja silników jest dostosowana do sposobu zamocowania, więc i oczekiwanej przez zamawiającego formy wykonania.
Najbardziej zewnętrzne cechy tej konstrukcji zaznaczone są dodatkowymi literami wprowadzanymi pomiędzy litery „S” i „g”(„h’) w oznaczeniu typu:
bez dodatkowej litery   -  silnik na łapach
K - silnik kołnierzowy
L - silnik kołnierzowy na łapach.
Dodatkowe znaki (związane z formą wykonania) nie wpływają na parametry eksploatacyjne i rozruchowe silników. Parametry eksploatacyjne i rozruchowe zależą wyłącznie od serii silników morskich i pozostałych znaków (po oznaczeniu serii) w oznaczeniu typu.

 

Konwektor Galicja sp. z o.o. 32-005 Niepołomice, Grabska 11 NIP: 6832048724 REGON: 121165173
wpisana do KRS pod numerem 0000350085 przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie kapitał zakładowy: 450.000,00 PLN
Oferujemy wysokiej klasy produkty takie jak: Silniki | Wycinanie laserowe | Wentylatory promieniowe | Obróbka mechaniczna
Neolux | wymienniki ciepła | nagrzewnice | urządzenia grzewczo-wentylacyjne

Copyright © Konwektor Galicja 2010 | Profesjonalny wizerunek www.konwektorgalicja.pl zapewnia Krakweb.pl Agencja Interaktywna Kraków i ICEportal 3 CMS